Första leenden

Igår den 3 mars var Emilia 6 veckor gammal.

Har hänt nåt roligt med skruttan...Emilia har börjat le sen ca 2 veckor tillbaka. Hon är så söt när hon vaknar på mornarna och lyser upp som en sol när man tittar på henne och säger god morgon. :-)
Tänk sen när hon börjar skratta....hihi... då kommer man smälta till tusen.

        

En tråkig grej som har börjat också sen 2 veckor tillbaka.... vi misstänker att hon har fått kolik.
Varje kväll mellan kl.21-22 börjar hon skrika och är otröstlig. Vi har gett henne bröstet så hon får äta, bytt blöja, kramats o sjungit o försökt leka med henne. Men ingenting hjälper. Och så skriker hon tills klockan blir tolv eller ett på natten.
Stackars prinsessa!! Tycker så synd om henne, vissa kvällar står jag bara o gråter för att jag tycker så synd om henne.
Hon spänner sig som en fiolsträng o blir helt knallröd i hela huvudet...trycker på för att få ut något och skriker, skriker, skriker.....
Detta ska förhoppningsvis ha försvunnit tills hon är 3 månader, men värsta tiden är när de är i v.6-8 och sen ska det börja avta mer och mer för var vecka som går. Men ska hon stå ut så länge till????
Hatar att se henne ha så ont!!!!

Hon somnar i alla fall till slut av utmattning på mitt eller Rogers bröst.
Varje morgon har man glömt hur ont hon hade under kvällen/natten innan när hon möter en med sitt leende.
O vad jag älskar henne!!!

Vi brukar duscha också, hon tycker det är jätteroligt. Inte så att hon skrattar o så.... men hon blir lugn som en filbunke....

         image53

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Hon är lätt världens sötaste!!! Underbart leende :) Blir alldeles varm i hela kroppen..

Usch, va jobbigt med kolik.. stackare.. :/

*kraaaaam*

2008-03-04 @ 20:11:25
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0