Konstig dröm

Inatt hade jag en jättekonstig dröm om dopet.

Allt var kalabalik i kyrkan.
Jag kom in mitt i dopet, för jag hade stått o pratat med en gammal arbetskamrat, Anna-Karin. Som jag bad att hon skulle sjunga på dopet... o hon ställde upp.

När jag kom fram till kyrkan så skulle precis ett uppträdande börja.
Tre gubbar i gul-blå-randiga kostymer, hatt o käpp började tralla på en låt om Blå Band. 

O då kommer jag på att vi har inte spelat den låten jag ville ha på dopet...så Roger springer iväg o hämtar skivan i bilen.
Sen kommer han tillbaka, och jag frågar vilka det är som står bredvid oss.... o då har han haffat några på stan, så att vi har 2 faddrar till Emilia.
O så ser jag...var är Emilia???
Hon sitter snällt hos pappa, i kyrkbänkarna, bland alla andra, i sin fina dopklänning.... Där ska hon ju inte vara!!!! Hon ska ju stå här framme med oss!!!

Kalabalik!! Tänk om det skulle bli så på Emilias dop...hihi... 


Emilia tar en liten "nap" på dagen....

Apropå det med att sova, hon har blivit så duktig o somna själv i sin spjälsäng.
Vi lägger henne där, sjunger "blinka lilla stjärna", pussar henne godnatt o sen går vi ut därifrån.
O hon somnar....helt själv!!!!
Så duktig lill-prutta!!!

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Hihi.. knasig dröm.. Jag har redan börjat få sådana drömmar om bröllopet.. Typ att vi ska vara i kyrkan om 10 minuter och jag har inte börjat göra mig iordning.. eller att jag har glömt köpa brudbukett och sånt där.. :P hihi.. skitjobbigt.



Svar på kommentar: Den där klänningen gillade jag direkt, och den satt bra.. Anledningen till att jag inte köpte den var för att jag visste inte när jag skulle använda den.. Men ett dop är ju en bra början.. kan ha den på skolavslutningen me kanske..

2008-06-05 @ 23:01:24
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Tess

vad skönt att hon somnar så lätt!

noah har "tyvärr" hamnat hos oss igen, hihi! men nu har vi varit lata oxå, inte ens försökt!! får ta tag i det :p

2008-06-06 @ 09:56:50
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Anonym

God kväll snäckan...Hoppas att allt är bra med dig och dottern din....HA en mysig kväll..kram på dig

2008-06-12 @ 19:29:42
URL: http://blondis81.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0