Idag är beräknad förlossning - 15 januari!

Jag forsätter mitt väntande....eviga väntan känns det som. Värkar som hållt på sen i torsdags, men ändå ingen som vill komma ut o säga hej.....

Jag och sambon var över hos min kompis (vi har känt varann sen vi var 7 år) o hennes familj igår kväll o fika. Vi bor ca 3 minuters gångväg ifrån varann, men ändå är vi så dåliga på att hälsa på varann. Fy skäms på oss....hihi....

På förmiddagen var jag hos barnmorskan för vanlig kontroll. Allt såg så bra ut.
Magen är stor som en kanonkula, ligger överst på kurvan med 37,5 cm som symfus-fundus-mått. Genomsnittet har 34...hihi, här har vi en riktig kanonkula, hoppas bara inte det är en lika stor boll inuti. Då blir det jobbigt att föda..hua!!!

Var så trist i söndags när vi plockade bort allt julpynt. Älskar att ha juldekorationer med adventsljusstakar och julstjärnor....o nu är de borta för nästan ett år framåt...snyft....

Nu dröjer det ända tills december..... med detta myspys...men ljusen fortsätter vi med.

image35


Idag ska jag över till lillasyrran o säga hej till henne o hennes barn. Hennes man kommer hem från USA senare idag, han har varit där på semester i 1 månad. Jag vill också åka dit.... synd att det ska kosta så mycket. O så kommer jag inte så långt nu heller. Flygförbud för mig!!!

Drömde förresten en mardröm inatt. Jag drömde att jag åkte iväg med mamma o pappa till Åland, de hade hyrt stuga därborta tillsammans med 2 av mina farbröder och min moster o deras respektive. Och det var just idag, den 15 januari, när bebisen beräknas.
Så jag tänkte att har den inte visat sig än så dröjer det nog ett tag till. Så vi hoppade på finlands-båten o åkte iväg.
När vi kom fram till stugan började jag storböla och sa att jag kan inte vara här i en  hel vecka, jag måste hem nuuuuu..... tänk om jag föder.
Och R är i sverige, och då kommer han missa förlossningen.....neeeej.....jag måste hem!!!
Så jag jagade efter någon båt som skulle ta mig hem (den skulle ändå ta 5 timmar), och precis då gick vattnet.....
NEEEEJ......
O så vakna jag.... :-)

Sicken tur att det bara var en dröm......
Jag föder inte utan min älskling bredvid mig. Massa pussar till dig, du är den bästa!!!

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Usch, en så hemsk dröm.. :/

Jaha.. ingen bebis som tittat ut idag..
Inte än iallfall.. Man vet aldrig, det är ju några timmar kvar ;)

2008-01-15 @ 20:50:34
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0