Whisky-kryssning

I söndags var jag o Roger på whiskykryssning... tillsammans med hela Rogers familj (hans syrra med 1 av sina 2 barn, eftersom den ena hade blivit magsjuk under natten, brorsan med tjejen o deras 2 barn o så Rogers mamma).
Vi hade köpt kryssningen som 40-årspresent till Rogers brorsa i augusti....o nu bärde det av!

Tog emot o lämna Emilia, speciellt nu när hon hade ramlat o slagit näsan 2 dagar innan....
Men vi lämnade henne i trygga händer... hos min syrra, Hanna. (Allt hade gått jättebra för båda, kan jag tillägga).

Fortfarande hemma:

I barnvakten/moster Hannas famn....

På birka Paradise:

Utsikten från hytten....fortfarande kvar i Slussen...


Alla i sällskapet dricker lite champagne i hytten, innan vi ska upp till a la carten kl. 18.


Till förrätt fick vi rökt anka. O till efterrätt, hade köttätarna fått kronhjortsfilé med potatiskaka.


Men jag som var sugen på fisk, fick pocherad hälleflundra med whiskysås o kokt potatis. Bägge rätterna var helt grymma!


O så fick vi en jul-kör som kom o sjöng för oss....haha...


Till efterrätt var det vaniljglass med whiskysås och rostade valnötter.
Eftersom jag inte gillar glass speciellt mycket, så var det tyvärr ingen höjdare...


Klockan 21-22.45 var jag, Roger, Caj o Susanne till whiskyprovningen....


....med Steffo Törnqvist (grymt rolig e han, o riktigt kunnig) o Anders Björling eller Görling..eller vad hette han nu...

Hade inget roligare o fota på... men e inte detta rätt coolt... i taket!!!


Catrins (Rogers syrra) dotter Sandra gör ett litet partytrick....
VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE!!!! ;) ;)


Dagen efter... måndag...

Vår fina hytt...hrmm....med speglar överallt...till o med i taket..haha...


Älskar panorama-fönstret.....ser ni att jag har blekt håret en aning ljusare mot vad jag hade innan...var hos frisören i lördags o fixade min utväxt o tog bort mitt svarta  hår..så nu har jag ljusbrunt istället....med enstaka blonda slingor...


Utsikt över rummet, från toaletten... "the bajs-view".....hihi


Ser ni dörren till vänster... det var en dörr in till hytten brevid.... e coolt om man har stora barn, så kan de sova i den hytten, o då är den självklart olåst, så man kan springa in till varann... :)


Frukost ingick i hyttpriset... älskar deras frukostar.... äggröra, kokt ägg, juice, fil m flingor, massa goda mackor med mumsiga pålägg o grönsaker....frukter, you name it...
Till lunch kasta jag i mig en räkmacka... sååå gott... men sååå dyrt också. 74 kronor!!!!

Är inte utsikten helt underbar??? Sitter o bara njuter.... samtidigt som man bara längtar o komma tillbaka till Slussen, så vi kan få ta bilen hem till Emilia.....


ÄNTLIGEN!!!!Tillbaka hos Emilia!!!!!

Kommentarer till mig
Postat av: linda

Julgranen var helt klart finast. ;-)

2008-12-03 @ 12:45:00
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: ullrika

wuff sicken resa! och sicken hytt! lyxigt värre!!

2008-12-06 @ 14:04:09
Postat av: Johanna

Carola, du är SÅ söööt!

2008-12-08 @ 21:21:58
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0