Grön julmarknad på Grönan....

Igår, söndag, var vi på julmarknaden i Gröna Lund....
Var så himla fint.... men tyvärr slår de inte Tivoli i Köpenhamn....fast de är inte långt därefter...
O så hade det varit ännu finare, om det bara funnits snööööö.....!!!
Julen e snart här, men inte en snöflinga i sikte....

Fick verkligen julkänslor när man gick där.
Jag, Roger, Emilia, syrran Hanna och Rogers kompis Tomas åkte dit.

Först gick vi förbi NK-skyltningen. Den får man bara inte missa....
Emilia tittade med stora ögon i alla skyltfönster....



Det var 2 av deras julskyltningar.... tror det är 7-8 fönster som de har pyntat totalt....
Älskar deras julskyltning.. olika för varje år....

Tror ni Emilia skulle klara av att åka i en sån här tekopp...inte jag iaf... hade spytt på en gång....
Shit, va de snurrar fort....





O tomten var där.... men vi var lite rädda för honom, så vi gick aldrig upp i hans knä.
Han drack ju något ur en flaska..hihi... ;)


O Emilia fick fiska (eller jag fick fiska åt henne....självklart) en presentpåse...o i den låg det ett litet gossedjur, en vovve.
O så fick hon ytterligare en liten överraskning....

Vad är det här för snöre?

Ooooooohh......nånting gult som svävar i luften....

Till mig????

Vi tog bort hennes vante i ca 1 minut, så hon fick hålla i sin fina ballong.


Borta bra, men hemma bäst....
Här ser ni hennes ballong... en stor gul nalle...som vissa av er kanske känner igen....
Men varför torterar de nallen, genom att knyta fast ett snöre i...... hihi...


Kommentarer till mig
Postat av: linda

fan det är snart jul och jag har inte vart där än! Ajaj...får väl gå i helgen..plaanerat länge. :-D

2008-12-15 @ 23:17:25
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: linda

var verkligen supermysigt! förtår att du fick julkänslor...vem skulle itne få det där?

Vem hade mest kul, ni eller emilia? :-D

Du som ändå var där....hur mycket kostade det karusel biljett? eller häfte?

2008-12-15 @ 23:18:47
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: Sofie

Pälsen kommer åter till lager den 21 dec.. Jag tänkte också beställa en.. Hoppas de forfarande kommer kosta 499.. Men vilken storlek tänkte du ta? Man ska ta en större än vad man brukar ha.. Vet inte om jag ska ta M eller L.. ?!

2008-12-16 @ 10:27:24
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Carro

Vad roligt att du är tillbaka igen!! Såg jättefint ut och jag skulle oxå velat gå, men är inte en annan sjuk så är det barnen :( Förhoppningsvis får vi det avklarat nu och slipper det under julen.

2008-12-16 @ 11:10:19
Postat av: Carro

Ett litet tips. Ni som kollar så mycket på film och då skulle du kunna ha lite filmtips och sätta betyg på dem i din blogg, så kanske man kan få lite förslag på vad man ska se :)

Puss o kram från en filmtokig storasyster

2008-12-16 @ 14:05:57
Postat av: Carro

Nu e det jag igen. Du måste bara gå in på youtube och kolla på denna http://www.youtube.com/watch?v=zGEZj83SOnQ. Min typ av humor...hihihhihi

2008-12-16 @ 14:39:34
Postat av: Sofie

Hihi.. stackars nalle :P

2008-12-16 @ 16:05:18
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh så mysigt det ser ut, och emilia verkar gilla det! =) sjukt att det bara e en vecka kvar till jul, tiden går så himla fort!

hoppas oxå på snö till julafton!



sv: vattnet e verkligen underbart här, kristallklart mm me like =) kramar

2008-12-16 @ 19:10:40
Postat av: rebecka

Vad mysigt med julmarknad! Vi har inte varit på nån sån i år...



Ja, 100 kr kostade nallen på JYSK. Jätte billigt!!

Ni borde köpa en :) Moa älskar den, den är så stor och mjuk.

2008-12-16 @ 19:15:40
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: Johanna

Jag orkade inte klämma mig fram för att se skyltningen, brukar svicha förbi sent på kvällen och glo men det har inte hunnits med än..

Tur du fotade allt så jag slipper.. =)

2008-12-16 @ 21:09:13
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Åh, men det såg ju supermysigt ut. Varför gick inte vi dit... hmmm... Ha en bra dag!! kram

2008-12-17 @ 11:04:01
URL: http://www.muppsan.com

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0