Jag kom på det...

..hur jag skulle få i Emilia en ordentlig portion mat. :)
Eller det funkade nu imorse i alla fall... o jag som blivit pessimist med hennes matätande, tror det är en engångsföreteelse. ;)
Snälla, låt mig ha fel!!! Orkar inte amma mer nu!!! Ni får tycka jag är en dålig mamma som säger så, men jag börjar bli less på att vara så låst o aldrig komma iväg längre än 2-3 timmar på något....
Bara hon tog lite, så man kunde sticka iväg en sväng nån gång då o då....

Åter till ämnet.... jag provade en ny variant med gröten.
Blandade en portion Nestle Havregröt med päron- och banan (måttet som står på förpackningen, 1 dl vatten + 3/4 dl pulver), med ca 20ml bröstmjölk och en 100g burk med bär (från Hipp).
Försökte först med sked, men hon vägrade. Blev skitsur!
Hällde över i Tommee Tippee-nappflaskan, med den stora Y-pipen. Och hon drack ca 50ml, sen blev hon skitsur igen.
O då tog jag bort pipen, o lät henne dricka som ur en mugg... och då klunka hon i sig det sista...haha..


Så här mycket hade hon kvar i Tommee Tippee-nappflaskan när jag kom på att ta kort..hihi.
Memorerade aldrig hur mycket det fanns i nappflaskan från början....men den vart nästan helt full.


Vatten har hon alltid varit duktig att dricka från, oavsett om det är pipmugg eller nappflaska.
Esska-pipmuggen använder vi.

Ser hel-koncentrerad ut...haha

Kommentarer till mig
Postat av: Rebecka

vad duktig hon är :)

Vägrar hon att äta saker från sked?



Taaack :) Ja det vart verkligen vårat drömbröllop.

2008-08-29 @ 08:49:57
URL: http://www.minmoa.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0