Helgen i bilder

Har varit en fullspäckad helg känns det som...

I torsdags och fredags fixade vi Cajs present.Han fyller 40, visserligen imorgon, men han är på Kreta nu, så vi fira han i förväg istället.
Från oss 3, Rogers syrra med barn o deras mamma fick Caj en kryssning med whiskyprovning, allt ingår under hela resan....i en lyxhytt. O så får han med sig det exklusiva sällskapet... ;)....jag, Roger, Emilia, sin fru o sina 2 barn, sin mamma, sin syrra med hennes 2 barn...
Vi hade köpt en leksaksbåt, där vi ställde 2 whiskyflaskor (med utklippta bilder på de som håller i whiskyprovningen, fastklistrat på flaskorna), klippt ut hela sällskapet som vi ställt på båten... o så var det några roliga bilder på Caj.
Med detta fick han ett kort där det stod om whisky-resan, o så var det lite fler bilder från båten.... o så självklart på honom. :D


Så i fredagskväll fick vi supergod mat hos Caj o hans familj.
Bakad potatis med hemmagjord skagenröra, grillad köttbit, sallad, baguette. Var supermumsigt.
Jag tog en liten skvätt med rödvin också. :)
O till efterrätt blev det äppelkaka med vaniljsås.



När Emilia hade somnat (vid 8-tiden) drack jag även en irish coffee.... såååå längesen o sååååå gott!!! :D
Men sen blev det vatten resten av kvällen....
Så jag pumpade ur brösten på morgonen, så Emilia fick inte ammas förrän lunchtid dagen efter.
Kom hem vid halv 4... o så kunde inte Emilia somna om... o eftersom vi inte ska amma henne överhuvudtaget längre på nätterna så försökte vi få henne o somna om. Till slut, efter en timme, så försökte vi med välling istället.. o efter en halvtimmes försök, så tog hon vällingen.
Gav henne välling på morgon sen också, när hon vakna vid 7....fick bara 2 timmars sömn...zzzznark...
o det gick också jättebra. Min duktiga flicka!!!!

På lördagen var vi på 2-årskalas. Min systerdotter fyllde år. Fick jättegod barbapapa-tårta o goda bullar o kakor.
Vi hade köpt ett barbapapa-pussel, en barbapapa-bok, kritor och en målarbok med Hello Kitty.
O så fick Emilia en liten "godispåse" med 2 reflexer och 2 skallror... hon får ju inte äta godis än....
Hon älskar sina skallror.....så dom får jag höra flera gånger dagligen..o länge, länge... hihi...

Här sitter hon med sin skallra o refexerna runt armen... :)


Eftersom jag bara sovit 2 timmar den här natten, o Roger 4 timmar, o sen varit på barnkalas med massa glada barn.. :)
Så blev det filmkväll. Vi hade hyrt 3 filmer.
"3:10 to Yuma". Riktigt bra film.
"Death Sentence". Hemsk men inte något vidare bra..
"Solstorm". Jättebra... men så älskar jag ju svensk film oxå. :)

På söndagen åkte vi hem till Caj på dan (de åkte iväg till Kreta tidigt på morgonen) så vi skulle vara husvakt, mata deras fiskar o låna bastun... så vi bastade självklart den här kvällen..o även i måndags kväll.. o sov kvar här till i tisdags morse.

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0