En gudagåva som jag med glädje tar i mun....

haha.. ;)

Finns det något i matväg som är som en gudagåva...
 .....som är det absolut godaste som finns...
...som kan få en att känna sig som Sally i "När Harry mötte Sally"..hihi...
..som har fått mig att gå in på en restaurang, hänt ett flertal gånger ihop med en vän som är lika galen i detta som mig..., o bara beställa in denna rätt...inget annat!!!
..som blir överlycklig varje gång jag ser detta i efterrätts-menyn på restauranger....

Vad är det då jag pratar om???

Jo, jag är helt totalt kär o galen i TIRAMISU!!!
Det kan verkligen förgylla min dag!! haha..

O idag provade vi o köpa tiramisu på Ica, man måste ju prova när man väl ser sin favorit.
Hade inga förhoppningar....eller jo ganska, men inte så höga.... ;)
Glenn Strömbergs Tiramisu, heter tiramisun vi köpte på ICA.
Den kostade 39 kronor för ett 2-pack. Dyrt, men väl värt pengarna.

O det var helt gudomligt....riktigt gott!
Det bara smälte i mun på mig...
Av fem möjliga får detta helt klart 4 1/2 poäng av mig...!!!!! Inte illa....

O så får man dem förpackade i glasbehållare, känns verkligen lyxigt o äta det så.

Hade självklart en kopp söder-te till min tiramisu... måste ju ha te till detta... (är ingen kaffedrickare, så..)
Men det hade funkat lika bra med ett glas champagne....gärna cristal..
Sån lyx é tiramisu..... ;)


Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Nä, Tiramisu tycker jag inte om.. Hade det på "min" dessertvagn när jag jobbade på Irland, väldigt populärt men jag tyckte den va äcklig..

Creme bruleé (hur fasiken stavas det?) däremot.. mmmmmm.. DET är gott!! Har inte ätit det sen jag va å Irland men jag drömmer ständigt om det.. :P

2008-09-01 @ 22:56:05
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0