Varför fick vi 2 sprutor?

Jag kom på varför Emilia fick 2 sprutor.... Eva berättade ju det igår kom jag på nu när jag vaknade...haha... Snacka om hjärnsläpp!!
Men jag skyller på att jag är ammande...hihi..

När man har personer som kommer o hälsar på som är från medelhavs-trakten eller andra länder söderut så ger de den sprutan (mot pneumococc) till ens barn.
Vi har ju en ingift i släkten, eftersom min syrra (som har 2 barn) är gift med en kille från Egypten så får ju de besök då o då därifrån... så därför e chansen ganska stor att vi träffar folk som bär på... ja vilken sjukdom det nu var.. det minns jag däremot inte.

O därför fick vi sprutan i alla fall.
Så nu ska hon inte kunna få hjärnhinneinflammation o sånt.....

Sprutan ska tas ytterligare 2 gånger till.... i samband med de andra vanliga vaccinationerna.... 5 månader och 12 månader.
Känns skönt att Emilia fick det! ändå... trots att den gjorde så ont!!

image207


Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0