Minty glassen från GB

Saknar en glass från GB... varför slutade de med den för?
Mellan 1980-1981 fanns glassen.... MINTY!!
Den var superdubergod.
Påminner lite om Nogger. Men en stor klump med mint i mitten o mintöverdrag över chokladglassen.

För något år sen kunde man köpa Minty i livsmedelsbutikerna, sånt storpack. Men det var bara under ett år. Sen försvann de igen. typiskt!!! Jag borde ha köpt upp hela lagret... hur länge håller glass?

Är ingen glass-fantast som jag nämnt tidigare, men minty bara älskar jag!!!

image129

Kolla priserna på glassarna.... helt sjukt ju. O idag hittar man knappt någon glass under tian...eller inte ens under 12-13 kr...det skulle vara Piggelin då. :-)


Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

mmm.. Minty låter som en god glass :)

..och den där Kalas-sandwich verkar spännande, undrar vad det var på smak på den.

2008-04-08 @ 20:50:25
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0