1977

När jag ändå är inne på GB:s hemsida. Vad hände året då jag föddes, vilka glassar fanns då?

image130
Spana in flirt-glassen?? Hade den blivit en hit på alla hjärtans dag...hihi...


- Kungen och drottningen får sitt första barn. Den 14 juli föds kronprinsessan Victoria.

- Halvljus på bilar blir obligatoriskt. Även på dagen. KÖrde de utan sånt förr??

- Hälsovarningar införs på svenska cigarettpaket.

- Orlando Bloom födds detta år. 13 januari för er som är intresserade. :-)

- Fler som föds detta år är: Shakira, Ola Salo, Chris Martin (sångare i Coldplay, gift med Gwyneth Paltrow), Fredrik Ljungberg, Olof Mellberg m.fl m.fl.

- Julkalendern detta år är "Fem myror är fler än fyra elefanter". Då användes bokstäver istället för siffror på julkalendern.
Älskar detta barnprogram. Inga fler som gör det?? Jag älskade även Alfons Åberg och Trazan o Banarne (som började sändas detta år). hihi...

Fler barnprogram som gick detta år....sjukt nog har man sett alla...men det måste ju varit repriser som kommit några år senare.....
Clownen Manne, Barbapappa, Beppes godnattstund, Professor Baltazar, Boktipset, Hajk, Doktor Snuggles och Drutten&Gena....



Barnprogrammen var mycket roligare när man själv var liten...än vad de är för dagens barn...
Är det bara jag som tycker det??

Kommentarer till mig
Postat av: ME&MY

vilket roligt inlägg, jag älskar nostalgi!

2008-04-08 @ 12:51:15
URL: http://desbarrar.blogg.se
Postat av: Johanna

Barnprogrammen var helt klart rolilgare förr. Håller med dig! Nu vill man knappt sitta ner o kolla på bolibompa eller andra barnprogram med syskonbarnen bara för att det är sååå tråkiga. Som tur är, är två av dom tokiga i mumin så det är det första dom säger när dom vaknar i princip. :-) Det är iaf ett bra program. Jävligt bra!
Vem svänger på svansen i barfotadansen, jo muuuumin
Tihi

2008-04-08 @ 14:34:23

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0